Hírek
Látogatás Provence borászatainál
Chateu de Rouet:
Az alapítvány által szervezett szakmai gyakorlat monitoring látogatása után nekifogtunk új területeket felfedezni Franciaországban. Így sikerült eljutni 2013 novemberében Franciaország Provence régiójába. Maga a régió nagyon híres, hiszen rengeteg külföldi és belföldi látogatót vonz. Az Azur Part vagy más néven Côte d'Azur számos film helyszínét adta már Canne-ról nem is beszélve. Ezért nem is volt annyira meglepő, hogy egy olyan kastély ( franciául chateau) borát kóstoltuk meg, amelyet Woody Allen is kiválaszott az egyik legújabb kosztümös alkotásához. A Chateau Rouet-t nem volt könnyű megtalálni ugyanis egy hegytetőn helyezkedik el a hatalmas ódon épület. Borainak dizájnja viszont annál érdekesebb és modernebb különösen a rosé borok és üvegek nyújtanak izgalmas látványt. Provence-ban érdekes lehet megfigyelni a régiós szintű marketinget, amelynek egy fontos eleme a bor is. A franciák amúgy is szeretnek mindennek valamilyen kulturális hátteret adni. Jó példa erre a Fréjus nevű boruk, amely egy helyi régi római településről kapta a nevét:
Domaine de Mourchon
A másik borászat, amelyhez szerencsénk volt szintén tartogatott meglepetést. Az úr, aki szívélyesen fogadott minket valójában skót volt és nem francia. Ez valóban jellemző a provence-i vidék tulajdonosi berendezkedésre. Amíg Burgundiában inkább a hazai tulajdonosok nagy szakértelemmel készítenek bort akár pár hektáron, addig Provence-ban nagy szerepet kapnak a külföldi ausztrál, amerikai angol stb. befektetők, akik hatalmas szőlőket vásárolnak fel. A Domaine de Mourchon a McKinlay család irányítása alatt is egy ehhez hasonló dinamikusan fejlődő borászat. A borászatban talákoztunk egy amerikai házaspárral is, akik elmondták, hogy egy angol nyelvű útikönyvben olvastak a hegy tetején található pincészetről.


Konferencia - Dilbeek, Belgium
2013 decemberében Belgiumban vettünk részt egy oktatási konferencián, melyen rengeteg technikát és módszert tanultunk a fiatalok nem-formális, tehát iskolán kívüli oktatásával kapcsolatban. A résztvevők 5 országból érkeztek, kb. 22 és 42 év közöttiek voltak.
A képzők szakmailag maximálisan felkészültek voltak, minden résztvevő elégedett volt a munkájukkal és hatékonynak, hasznosnak találta azt. Minden napot más tematika szerint szerveztek meg és a feladatok is az adott témákhoz illettek. A képzés napjai bemelegítő, icebreaking feladatokkal kezdődtek. Minden nap volt prezentáció az adott témában és csoportos feladatok. A csapatot több vagy két részre osztották és olyan feladattal érzékeltetették az adott témát ahol a csapatmunka is nagy szerepet kapott. Voltak stratégiai, multikulturális és logikai játékok is.
A képzők nyelvtudása kiváló volt, közvetlenek voltak, időben pontosak, a képzés alatt precízek és nagy tapasztalatú előadó készségről adtak bizonyosságot.
http://inveris.hu/hu/h%C3%ADrek?start=8#sigProGalleria1be087ea15