Látogatás Provence borászatainál
Chateu de Rouet:
Az alapítvány által szervezett szakmai gyakorlat monitoring látogatása után nekifogtunk új területeket felfedezni Franciaországban. Így sikerült eljutni 2013 novemberében Franciaország Provence régiójába. Maga a régió nagyon híres, hiszen rengeteg külföldi és belföldi látogatót vonz. Az Azur Part vagy más néven Côte d'Azur számos film helyszínét adta már Canne-ról nem is beszélve. Ezért nem is volt annyira meglepő, hogy egy olyan kastély ( franciául chateau) borát kóstoltuk meg, amelyet Woody Allen is kiválaszott az egyik legújabb kosztümös alkotásához. A Chateau Rouet-t nem volt könnyű megtalálni ugyanis egy hegytetőn helyezkedik el a hatalmas ódon épület. Borainak dizájnja viszont annál érdekesebb és modernebb különösen a rosé borok és üvegek nyújtanak izgalmas látványt. Provence-ban érdekes lehet megfigyelni a régiós szintű marketinget, amelynek egy fontos eleme a bor is. A franciák amúgy is szeretnek mindennek valamilyen kulturális hátteret adni. Jó példa erre a Fréjus nevű boruk, amely egy helyi régi római településről kapta a nevét:
Domaine de Mourchon
A másik borászat, amelyhez szerencsénk volt szintén tartogatott meglepetést. Az úr, aki szívélyesen fogadott minket valójában skót volt és nem francia. Ez valóban jellemző a provence-i vidék tulajdonosi berendezkedésre. Amíg Burgundiában inkább a hazai tulajdonosok nagy szakértelemmel készítenek bort akár pár hektáron, addig Provence-ban nagy szerepet kapnak a külföldi ausztrál, amerikai angol stb. befektetők, akik hatalmas szőlőket vásárolnak fel. A Domaine de Mourchon a McKinlay család irányítása alatt is egy ehhez hasonló dinamikusan fejlődő borászat. A borászatban talákoztunk egy amerikai házaspárral is, akik elmondták, hogy egy angol nyelvű útikönyvben olvastak a hegy tetején található pincészetről.